Thursday, March 19, 2009

Jebon...

dulu, aku rajin gak ikut Pak Saad mancing ikan kat ban (tali air) blakang umah aku..mancing ikan puyu ja..sangkut cacing atau blalang kat mata kail, lempaq masuk air..

ada sekali tu...kebushhhh...menatang apa ntah yang terjun tiruk masuk air...tetiba menatang tu kluar pelan-pelan dari air dan naik balik atas batas ban...cukup cepat, lagi laju dari sprintest 400m yang aku slalu pi tengok...terus hilang dari pandangan..

aku pandang Pak Saad..dia lepak buat dono ja...masa tu aku punya darah gemuruh dah naik, besa la budak-budak (sampai sekarang ada lagi, hahaa)..aku bangun jalan rapat sikit dengan Pak Saad..

Terus Pak Saad bersuara "takan Jebon pon takut kot, dia tak buat pa aih"...

Jebon!...ooo, camni la rupa Jebon yang slalu bini Pak Saad dok gempaq aku masa kecik-kecik..takde la besaq cam aku dok bayang selama ni...

Selama ni aku ditipu rupanya..(jangan pecaya ngan filem Jebon, itu bukan Jebon sebenar)


Kecik ja Jebon ni, lebih kurang besaq musang ja..

2 comments:

Saya makan Nasi Lemak said...

Hahaha...fucking funny man..fucking cool...

dora said...

weyhh...
jebon tuh bisa uiii...
dia tokak hg,leyh mati oooo...
bisa taring dia lagi kuat dari bisa uLaQ tedung...xcaya hg p carik info pasai cerpeLai lawan uLaQ tedung...jebon=cerpeLai