Thursday, October 20, 2011

Maaf...

Macha..dulu dah cakap..tak jalan pon..
Sory bro..
Lu macam tu la..cakap tak serupa bikin..
Rileks bro..hehe..

Wednesday, August 3, 2011

Ramadhan..

Ramadhan datang lagi...rasanya baru ja aku tulis pasal Ramadhan kat sini...oh, cepat sungguh masa berlalu..

Cakap Ramadhan ja..bukan ingat bulan kemaafan, keinsafan atau tarawih, yang paling ingat ialah makan...ya la, posa kan..

Mai petang ja, mula la otak dok jalan..nak makan apa petang ni..nak pi pasar ramadhan mana satgi..ayam golek mana yang sedap..kat situ ada ayaq buah best..macam-macam..

Aku! macam besa...sama ja macam tahun lepas jugak...dekat jam 6 petang pon masih kat opis lagi..serrr...

Tapi tahun ni aku tak mau tunggu sampai dekat nak azan baru balik...aku nak balik awai...nak jugak pi cari makanan best-best kat pasar Ramadhan (sambil usya awek seksi pakai ketat-ketat..tak penah insaf depa ni..adoi, kurang posa aku hari ni)..

Cargas..mau cari MURTABAK...



Thursday, July 28, 2011

Munajat Cinta

Malam ini, ku sendiri,
tak ada yang, menemani,
seperti malam-malam,
yang sudah, sudah
Hati ini, selalu sepi,
tak ada yang, menghiasi,
seperti cinta ini,
yang s’lalu, pupus
Tuhan kirimkanlah aku,
kekasih yang, baik hati,
yang mencintai aku,
apa adanya
Mawar ini, semakin layu,
tak ada yang, memiliki,
seperti, aku ini,
semakin, pupus
..oleh Ahmad Dhani, The Rock

Wednesday, July 27, 2011

Sangkaan..


Hidup ini penuh dengan sangkaan..bukan keputusan yang dicari...tetapi sangkaan yang dibuat dan dicari..

Bila sembang ja..mulalah sangkaan bermain di minda..itu sepatutnya macam tu, sepatutnya macam ni..tapi jawapan pastinya tiada..yelah, nama pong sangkaan...serrr..

Jadi janganlah bermain dengan sangkaan. Kalau jawapan yang dicari, pergilah carinya pada sumber yang berkenaan..kerana hati akan berasa lega bila jawapan sudah diketahui...hilanglah stress anda juga..

...janganlah bermain dengan perkataan SANGKAAN..tetapi berjinaklah dengan perkataan JAWAPAN..

Fakta Budak Gemuk...

1. Budak Gemuk selalu lapaq awai...
2. Budak Gemuk tak suka pakai cincin..
3. Budak Gemuk senang tidoq awai..
4. Budak Gemuk senang sangat berpeluh..
5. Budak Gemuk tak suka makan sikit..
6. Budak Gemuk suka pakai earphone..
7. Budak Gemuk .................